Blog, Komplementer medicína

Komplementer medicina és akadémiai orvoslás

Az egészségünk megőrzése érdekében alapvetőek a következőek:

1. egészséges táplálkozás,
  2. légutakon, táplálékkal, ivóvízzel, bőrön keresztül bekerülő vegyi szennyezőanyagok kerülése,
  3. rendszeres testmozgás,
  4. elegendő alvás
  5. napozás révén bekerülő D-vitamin.

Amennyiben már betegségtünetek alakultak ki, fontos a szervezet öngyógyító, tisztító törekvéseinek támogatása:

1. gyógynövények,
  2. homeopátiás készítmények használatával,
  3. tisztító terápiákkal (köpölyözés, talpmasszázs, akupresszúra, akupunktúra, búzafűlé vagy tisztítótea ivás, felnőtteknél beöntés),
  4. izzadással, pl. szaunázás segítségével.

Különösen fontos ez idült, krónikus betegségek kezelésében, hiszen ilyenkor az akadémiai orvoslás csak a tünetek kezelésére, elnyomására alkalmas, a betegség okát, eredetét nem képes meggyógyítani.

Akut, heveny betegségek esetén az akadémikus orvoslás gyógyszereit (pl. antibiotikum, lázcsillapító, fájdalomcsillapító, köhögéscsillapító) akkor alkalmazzunk, ha beteg erős panaszai nem szűnnek, illetve, ha a betegség gyorsan rosszabbodik (pl. tüdőgyulladás, középfülgyulladás, vesemedence-gyulladás). Az orvos feladata annak eldöntése, hogy hol az a határ, amikor a komplementer medicina gyógymódjairól az akadémiai orvoslás eszközeire kell áttérni, és annak megítélése is, hogy idült betegségek esetén mely ága(i) alkalmasak a komplementer medicinának a gyógyításra.

One Comments

• Reply

Szia, ez egy hozzászólás.
    Egy hozzászólás törléséhez, egyszerűen csak be kell jelentkeznünk, és megtekinteni a bejegyzés hozzászólásait, ahol lehetőségünk van a hozzászólások törlésére.

Vélemény, hozzászólás?