Blog, Életmód

Egészséges ételek

Egészségesnek tekinthető minden étel, ami könnyen emészthető, tápanyagai könnyen felhasználhatóak a szervezet számára és nem hagy hátra nem lebomló salakanyagokat, mérgeket.
Nagyfokú tudatosságot igényel ezeknek az ételeknek a kiválasztása. Minden zöldség, gyümölcs ideális táplálék számunkra, kivéve, ha vegyszerrel szennyezett. Ezek a vegyszerek ugyanis nem tudnak távozni szervezetünkből és elakadást okoznak a méregtelenítő szerveinkben. Ha nem sikerült a megelőzés, akkor dolgozhatunk a kivezetésen. Ebben utolérhetetlen a homeopátia. Ugyanilyen, ha nem hatékonyabb a hagyományos kínai orvoslás: akupuntúra, akupresszúra, köpölyözés, gyógyteák, de a reflexológia és a fülakupunktúra, akupresszúra is.
Lehetőleg kerüljük a félkész és a kész konyhai termékeket, ugyanis az ezekben lévő ízfokozók, mesterséges aromák, tartósítószerek természetidegen anyagok és szervezetünk méregtelenítő útjain elakadást okoznak. Fogyasszuk minél több nyers! gyümölcsöt, zöldséget. Ezek kiválasztásánál figyeljünk arra, hogy bio.gazdaságból kerüljenek ki, hiszen a bennük dúsuló növényvédő szerek szintén természetidegen anyagok, melyek számukra is mérgek. Különösen igaz ez, azokra a zöldségekre, melyek föld alatti gyökérét fogyasztjuk, hiszen itt még nagyobb a peszticidek dúsulása.
Ismételten kihangsúlyozom azonban, hogy százszor jobb egy nem bio nyers gyümölcs vagy zöldség, mint egy szelet csokoládé vagy más bolti édesség.

Amennyiben nem vagyunk vegetáriánusok, figyeljünk arra, milyen tejterméket, tojás vagy húst eszünk, hiszen ezekbe is bekerülnek azok a vegyi anyagok, amelyeket az állatok elfogyasztanak. Hiszen a tej kiválasztási termék, így nem csoda, hogy annyi ember allergiás a tejre. Tulajdonképpen nem a tejjel van a baj, hanem a bele kerülő vegyi anyagok váltják ki az ekcémát vagy felső-légúti allergiás tüneteket. Csecsemőknél, akik még nagyon érzékenyen reagálnak a bevitt káros anyagokra, 4-5 napon belül meg is jelenik az ekcémás bőrkiütés, amennyiben tejterméket (főleg, ha nem bio-körülmények között tartott állaté) vagy növényvédő szerrel szennyezett zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztanak. A nagyobbacska gyermekeknek és a felnőtteknek sem használnak ezek az anyagok, csak már nem okoznak annyira gyorsan és annyira jól látható tüneteket, hanem elraktározódnak, felhalmozódnak a veleszületetten érzékeny szervekben, és később váltanak ki betegségeket. Ekkor már nagyfokú rálátás kell, hogy felismerjük az összefüggéseket.
Részesítsük előnyben a tojás és halat az egyéb húsokkal szemben. Amennyiben nem fogyasztunk halat pótoljuk az omega 3 tartalmú olajat kendermag vagy lenmagolajjal, esetleg omega 3 kapszulával.
Összegezve tehát, nyers gyümölcsöt és zöldséget korlátlanul fogyaszthatunk. Felejtsük el pl, hogy a banán hízlal. Öt banánt is elfogyaszthatunk, szervezetünk felhasználja belőle a vitaminokat, ásványi anyagokat, míg egy szelet csokoládé, nem csak üres cukorbevitelt jelent, amely a cukorbetegség kialakulását segíti elő, hanem egyéb nem lebomló ízfokozókat, színezékeket, aromákat tartalmaz, amelyek csak mérgek szervezetünk számára és komolyabb betegségek (mint, pl a rák) kialakulását is elősegíthetik mértéktelen fogyasztás esetén.
Egy éves kor felett szigorúan darálva, 4 éves kor felett már darabosan alkalmazzunk sok olajos magvat, mákot, szezámmagot.
Gabonafélékből elsősorban gluténmenteseket fogyasszunk (rizs, köles, hajdina, amaránt, esetleg kukorica) Próbáljunk meg leszokni a bolti kenyérről, bolti tésztákról. Nem csak a finomított liszt miatt, hanem az aromák, ízfokozók, tartósítószerek miatt is.

Mindezek mellett igyunk sokat 20 kg-ként egy litert naponta. lehetőleg forrásvizet vagy szűrt vizet, esetleg alacsony ásványi-anyag tartalmú ásványvizet. kerüljük a csapvizet. Igyunk továbbá teákat, természetes, frissen facsart gyümölcsleveket.